Hmm mandaty + laweta + parking + naprawa = w chuj? :diabelski_usmiech
Climatronic - obieg wewnętrzny "Auto"
Zwiń
X
-
Climatronic - obieg wewnętrzny "Auto"
Czy jak właczę obieg wewnętrzny "auto" w climatronicu to co do zasady jest obieg wewnętrzny wyłączony, a jak komputer stwierdzi, że jest taka potrzeba to włącza obieg wewnętrzny (a potem go wyłacza) ?
Dobrze rozumiem tą funkcjonalność ?
Jeździcie z tą funkcją włączoną (ja tak) ?
-
-
tomek, funkcja działa, tylko musza wystąpic okreslone przesłanki tu temu
Poczekaj na lato i postaw w upalny dzien samochód na słońcu. Po odpaleniu silnika komp. powinien właczyc zamknięty obieg aby szybciej schłodzić wnetrze do zadanej temperatury. Po tym fakcie wewnętrzny obieg zostanie automatycznie otwarty.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
za cholerę nie wiem o co Ci chodzi .Zamieszczone przez loydCzy jak właczę obieg wewnętrzny "auto" w climatronicu to co do zasady jest obieg wewnętrzny wyłączony, a jak komputer stwierdzi, że jest taka potrzeba to włącza obieg wewnętrzny (a potem go wyłacza) ?
ale komputer nie steruje obiegiem wewnętrznym na 99% , przynajmniej nie w octaviach , z wyjątkiem tego co napisałtomikt.
zresztą jakoś nie przypominam sobie żeby w innych zamykał obieg w celu szybszego nagrzania/schłodzenia , choć fakt , do mnie auta nie przyjeżdżają max nagrzane/schłodzone.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Leszek, chodzi mu o funkcje "Auto" obiegu wewnętrzenego która dostępna jesty TYLKO w O II FL i tam komp steruje zamykaniem i otwieraniem obiegu wewnetrzenego w samochodzie.Zamieszczone przez leszekmwza cholerę nie wiem o co Ci chodzi .
[ Dodano: Nie 06 Lut, 11 10:04 ]
Miałem tak np. w Lagunie I ph IIZamieszczone przez leszekmwzresztą jakoś nie przypominam sobie żeby w innych zamykał obieg w celu szybszego nagrzania/schłodzenia
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Żeby uściślić to ten "Auto" obieg zamknięty w OIIFL ma reagować na zanieczyszczenie powietrza spalinami. Na wlocie dmuchawy dołożony jest czujnik AQS ( czujnik jakości powietrza ), który de facto jest zwykłą sondą lambda, która ma wykrywać zmniejszoną ilość tlenu we wciąganym powietrzu. Nie wiem jaki poziom musi osiągnąć ten "niedobór" tlenu, ale często zdarzają mi się przed maską różnego rodzaju PKS-y, wywrotki itp. zasilane jakimś opałem, czy innymi frytkami, zostawiające chmurę czarnego dymu i układ jakoś nie ma ochoty zareagować ( mój nos jest jednak "czulszy" i włączam obieg wcześniej ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
czyli nie na schładzanie/ogrzewanie :?: prosił bym o uściślenie.. ,jeżeli ktoś dokładnie wieZamieszczone przez kowal 2002Żeby uściślić to ten "Auto" obieg zamknięty w OIIFL ma reagować na zanieczyszczenie powietrza spalinami
z tym zamykaniem automatycznym obiegu w celu szybszego schłodzenia to gdzieś się kiedyś chyba spotkałem , może to było w lagunie właśnie..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Ta funkcja AUTO na 100% dotyczy AQS-a. A czy zamyka przy chłodzeniu to nie wiem ( jeszcze nie było okazji sprawdzić ). Jednak o ile przy chłodzeniu ma to sens, to przy ogrzewaniu ( w temp. w których klima nie ma możliwości wysuszenia powietrza ) na 100% powodowało by bardzo szybkie zaparowanie wnętrza auta, więc moim zdaniem bez sensu.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
a nie jest to przypadkiem czujnik typu "VOC" Volatile Organic Compounds (lotne związki organiczne). Czujnik ten wykrywa zarówno nieprzyjemne zapachy pogarszające odczuwalnie jakość powietrza (np. dym papierosowy), jak również słabo wyczuwalne, a szkodliwe dla zdrowia ludzkiego opary z otoczenia (meble, wykładziny, farby, kleje, dezodoranty, pot i inne).Zamieszczone przez kowal 2002który de facto jest zwykłą sondą lambda, która ma wykrywać zmniejszoną ilość tlenu we wciąganym powietrzu
Nie wiem jak w samochodach, ale w klimatyzacji komfortu w budynkach z zasady jest stosowana pełna recyrkulacja, oprócz niezbędnej ilości świeżego powietrza ze wzhlędów higienicznych. Jednak kiedy czujnik "stwierdzi" że powietrze jest już za mocno zanieczyszczone to dopuszcza więcej powietrza z zewnątrz. Stosuje się to aby obniżyć koszty eksploatacji klimatyzacji.
IMHO Big nie masz racji. Climatronic działa (powinien) tak jak większość normalnych kierowców. W upalny dzień jak kabina jest nagrzana w słońcu to najpierw otwiera drzwi żeby przewietrzyć kabinę, czyli schłodzić z - powiedzmy 50stC do jakichś 35, a później dopiero wsiada do kabiny. Sens włączania obiegu wewnętrznego w celu oszczędności energii lub szybkości działania jest dopiero wtedy gdy wewnątrz mamy temperaturę niższą niż na zewnątrz, anie odwrotnie.Zamieszczone przez BigPoczekaj na lato i postaw w upalny dzien samochód na słońcu. Po odpaleniu silnika komp. powinien właczyc zamknięty obieg aby szybciej schłodzić wnetrze do zadanej temperatury.
Takie jest moje zdanie, ale niekoniecznie muszę mieć rację.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zeszyt VW twierdzi, że lambda, ale w nowszych rozwiązaniach ( czytaj Audi ) możliwe, że jest VOC ( było by to lepsze rozwiązanie )...Zamieszczone przez jaca... a nie jest to przypadkiem czujnik typu "VOC" Volatile Organic Compounds (lotne związki organiczne). ...
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
bo z nimi nie podyskutuję.

Komentarz